Rywalizacja na rynkach, gdzie stawką jest pozyskanie i utrzymanie klienta wymusza stosowanie zwinnych metod zarządzania. Badania wyraźnie wskazują zarówno na popularność, jak i przede wszystkim korzyści z wykorzystywania Agile. Aż 95% procent ankietowanych (raport „State of Agile") wskazało, że praktykuje zwinność w swojej pracy. Wśród korzyści wymieniane są wydajność, usprawnienie zarządzania zmieniającymi się priorytetami, a przede wszystkim przyspieszenie terminów dostarczania produktów. Jednak jak budować kulturę zwinności organizacyjnej? Co oznacza Agilowe podejście w biznesie? Jak organizacje świadomie budują zwinność organizacyjną? Zwinne metody w organizacji nie gwarantują same z siebie wzrostu motywacji i kreatywności, ale pomagają tworzyć środowisko, które ten wzrost wspiera. Jakiego więc działu HR potrzebują zwinne organizacje? O tym również będziemy rozmawiać podczas panelu dyskusyjnego towarzyszącego konferencji. Zapraszamy do wspólnej dyskusji
Uczestnicy:
SKF to światowy lider w branży doskonałej rotacji. W Polsce, produktem który reprezentuje tę branżę jest łożysko toczne. Ma zastosowanie w wagonach kolejowych, ciężkim sprzęcie do przemieszczania ziemi itp. Polski oddział zmierzył się z trudnym dla organizacji projektem. Koszt pomyłki w jego wdrażaniu to ekwiwalent utraconych korzyści ze sprzedaży.
W czasie realizacji kluczowego projektu naturalną staje się pokusa skierowania najlepszych pracowników do jego realizacji. Co jednak dzieje się z bieżącą działalnością organizacji? Co faktycznie zyskujemy a co bezpowrotnie tracimy? Co odbieramy najlepszym pracownikom tym podejściem? A jeśli zastąpić kluczowe pozycje ośmioma Interim managerami? Czy będzie to ryzyko, czy może szansa gwarantująca zwinne przeprowadzenie projektu bez „nadwyrężania” codziennej pracy organizacji?
Podczas naszej prezentacji opowiemy Państwu o strategicznym projekcie zmiany transformacyjnej, w ramach której, na niespotykaną do tej pory skalę skorzystano z Interimów. Podczas prezentacji przedstawimy Państwu te elementy, które wiążą się w polu pracy z organizacją:
Grzegorz Sobiecki Prezes SKF Polska |
Joanna Łukaszyk-Muszyńska HR Country Manager; SKF Polska SA |
15 trójmiejskich hoteli z 1,5 tys. pokoi i wzrostem ich liczby do poziomu 3,5 tys. to tło projektu biznesowego. Rotacja występująca w branży hotelarskiej, duża konkurencyjność na rynku pracodawców wynikająca ze specyfiki regionu trójmiejskiego, sezon wakacyjny i stale rosnące zapotrzebowanie na pracowników, to dodatkowe zmienne projektu.
Studium przypadku obejmuje analizę strategii rekrutacyjnej, jaka zastosowana została przez Grupę Orbis wobec potrzeby pozyskania pracowników sezonowych w hotelach trójmiejskich. Przypadek, który zostanie omówiony oraz jego rozwiązanie ma duże zdolności adaptacyjne w przedsiębiorstwach z innych branż, jak chociażby produkcyjnej.
Podczas naszej prezentacji przedstawimy:
W poddanym analizie przypadku wśród kluczowych czynników, jakie decydowały o dodatkowej zmienności procesu była kwestia dotarcia do właściwej grupy odbiorców, zbudowanie u kandydatów marki pracodawcy na tyle skutecznie, by móc wyprzedzić konkurencję. O tym również powiemy w trakcie naszej prezentacji.
W omawianej koncepcji firma do procesu rekrutacji podeszła w aspekcie biznesowym, mając świadomość, że prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa jest determinowane przez jego zdolność do reagowania na trudne do przewidzenia zmiany, przy jednoczesnym sprostaniu specyficznym wymaganiom klientów oraz poradzeniu sobie z zapotrzebowaniem na pracowników o bardzo zróżnicowanych kompetencjach zawodowych oraz będących przedstawicielami różnych grup wiekowych. Analizowana strategia już w początkowej fazie wykazał się 80% skutecznością oraz pozwoliła na zrekrutowanie kandydatów odpowiadających wymaganiom pracodawcy, gdzie zebrane oferty pozwoliły również na ich późniejsze wykorzystanie w procesach rekrutacyjnych. Nasza prezentacja będzie, mamy nadzieję, tylko wstępem do sesji pytań do nas oraz wspólnej dyskusji.
Bartłomiej Szmajdziński Dyrektor Działu Rozwoju Talentów i Kultury Organizacyjnej Orbis S.A. na Polskę i kraje bałtyckie |
Kluczową kwestią dla współczesnego biznesu jest zrozumienie zachodzących na rynku zmian i wykorzystanie pojawiających się trendów. Jak stać się w tym kontekście realnym partnerem biznesu dla firm, które w swojej codziennej pracy doświadczają zmienności i nieprzewidywalności a muszą myśleć w długotrwałej perspektywie? Kluczem jest nie tyle dostrzeganie trendów, nie tylko podążanie za nimi ale ich dostrzeganie i właściwe interpretowanie. Ta umiejętność pozwala na pozostawanie na krok przed. Ta umiejętność jest jednym z filarów współpracy. Firmy, które to potrafią, są realnymi partnerami zwinnych organizacji. Jeśli aż 95% procent ankietowanych (raport „State of Agile”) wskazało, że praktykuje zwinność w swojej pracy, co to faktycznie oznacza dla partnerów biznesowych?
W trakcie panelu wraz z zaproszonymi do współtworzenia konferencji partnerami biznesowymi Iron Mountain oraz OTTO Work Force Polska zastanowimy się, jak buduje się partnerstwo ze zwinnymi organizacjami? Jakie produkty są odpowiedzią na dostrzegane na rynku zmiany? Jakie trendy stoją za ich stworzeniem? Jakich rozwiązań i jakiej współpracy oczekują zwinne organizacje? W kontekście trendów demograficznych i zmian na rynku pracy porozmawiamy m.in. o zwinnej rekrutacji oraz rozwiązaniach pomagających organizacjom zmniejszać koszty i ryzyko oraz poprawiać zarządzanie ich fizycznymi i cyfrowymi danymi. Zapraszamy do dyskusji.
Uczestnicy:
Wyniki szóstej edycji raportu Global Workplace Trends 2017 przedstawiającego trendy, które będą w najbliższej przyszłości najmocniej oddziaływać na pracowników i pracodawców, kierują naszą uwagę w stronę zwinnych organizacji. Agile przestał się kojarzyć tylko z projektami informatycznymi a zaczyna być kojarzony ze „złotym środkiem pomiędzy szybkością reakcji a stabilnością działania organizacji". W centrum zainteresowania jest budowanie kultury zwinności w organizacjach.
Czas więc zastanowić się, czym z metodyk zwinnych, mogą się zainspirować osoby z działów HR? Czy HR może być zwinny i elastyczny? Jaki powinien być pierwszy i kolejne kroki na drodze do zwinnego HR'u w zwinnej organizacji? Jakie projekty HR wspierają budowanie kultury zwinności? Zapraszamy do dyskusji z przedstawicielami działów HR, którzy odpowiedzieli sobie na te pytania i mogą podzielić się swoim doświadczeniem.
Uczestnicy:
Życie jest jak podróż – wyruszamy z punktu A do punktu B. Pod drodze mijamy różne przystanki, różne osoby. Czasami ktoś nas zatrzyma... Czasami pójdzie z nami jakiś kawałek drogi...
Wiele jednak zależy od nas samych, czy zostaniemy gdzieś na długo lub na zawsze i nie ruszymy dalej, czy zmienimy drogę lub towarzyszy podróży. Nie ma ślepych losów. To wszystko to nasze wybory lepsze lub gorsze ale nasze.
Podczas tego wystąpienia mam nadzieję, że zadasz sobie pytanie o to jakich wyborów dokonujesz sam, dokąd podążasz, kto ciebie prowadzi, a kogo ty prowadzisz? Czy rzeczy ważne dla ciebie odkładasz na potem czy realizujesz je teraz?
Anna Borzeszkowska Dyrektor HR, Polski w Mondi Group |
Przed każdym człowiekiem trudna droga rozwoju swoich kompetencji i osiągania kolejnych celów. Jak się okazuje wiele naturalnych ludzkich mechanizmów szczególnie nam w tym nie pomaga. Zachowujemy się w sposób zgodny z naszą konstrukcją psychiczną, co nie zawsze oznacza efektywność i proaktywność.
Pomysł na wystąpienie wygląda tak: na drodze rozwoju zawodowego i osobistego spotkamy wiele trudności. Wiele z nich jest spowodowanych naturalnymi dla ludzi mechanizmami i uwarunkowaniami psychologicznymi. Oczywiście można sobie z nimi poradzić, warto więc o tym radzeniu sobie porozmawiać.
Opowiem:
Rafał Żak trener, mówca, coach i autor |
Jesteśmy do Twojej dyspozycji!