Potrzebujesz pomocy? Masz dodatkowe pytania? Jesteśmy do Twojej dyspozycji:
, tel. 22 50 234 70. Zapraszamy!

Planowane prelekcje IV Konferencji Lato HR - 2 lipca 2014 r.

9:00 - 9:40
Aktualne trendy na rynku pracy a ZZL.
9:40 - 10:10
Trendy HR 2014 - jak utrzymać zaangażowanie pracowników w xxi wieku? Nowa umowa między pracownikiem a pracodawcą.
10:10 - 10:40
Trzy generacje pod jednym dachem Capgemini - wyzwania demograficzne.
10:40 - 11:00
Przerwa kawowa.
11:00 - 11:30

Dzisiejszy świat pędzi coraz szybciej, a my żyjemy w ciągłej zmianie. Konsument, klienci oraz udziałowcy stawiają coraz wyższe wymagania. Powstaje pytanie, jak budować nowoczesne miejsce pracy, które nie tylko motywuje pokolenie X i Y, ale sprawia by organizacja się ciągle uczyła, a każdy pracownik mógł w pełni uwalniać swój potencjał. Kluczowe punkty prelekcji:

  1. Dokąd zmierza świat
  2. Jak wygląda miejsce pracy dziś i jutro
  3. Jaki jest Twój poziom „paliwa” i Twojej organizacji
  4. Kluczowe parametry zaangażowanej firmy
  5. Great Place to Work i co dalej?
  6. HR a doskonała organizacja
12:45 - 13:30
Lunch.
14:30 - 15:00
Interim Manager - realna szansa na pozyskiwanie zasobów w przyszłości.
15:00 - 15:30
Zakończenie. Kawa.

Atrakcje w trakcie Lato HR!

Każdy uczestnik otrzyma gratisowy test diagnozujący wypalanie zawodowe, pracoholizm oraz poziom stresu
dla 20 pracowników swojej organizacji. Wartość testu 1000 PLN! Fundatorem nagrody jest HR24.pl

15:30 - 18:30
Warsztat (tematyka do wyboru - kilknij wybrany temat, aby dowiedzieć się więcej) **

W zależności od tego, w jakiej branży działa firma różne są podejścia do budowania marki pracodawcy. Wpływają na to zarówno czynniki zewnętrzne, jak nasycenie rynku pracodawcy, pozycja rynkowa, zachowania konkurencji, siła postrzegania marki konsumenckiej / korporacyjnej (wizerunek) - jak i wewnętrzne: klimat organizacyjny, wartości i normy firmy, styl przywództwa oraz komunikacja wewnętrzna.

Co ważne każda firma powinna tworzyć własną, unikalną markę pracodawcy, by przyciągnąć nowych pracowników oraz by zatrzymać aktualnych. Działania te określane mianem działań employer brandingowych powinny być inicjowane i realizowane wspólnie przez wszystkich menedżerów w firmie oraz przez działy HR, marketingu i komunikacji, które bezpośrednio odpowiadają za markę pracodawcy.

Celem warsztatu będzie pokazanie zależności pomiędzy podejmowanymi działaniami wokół marki pracodawcy a wyzwaniami stojącymi przed HR-owcami związanymi ze zmianami na rynku pracy, przede wszystkimi tymi wynikającymi z różnorodności pokoleń, ich oczekiwań oraz zachowań.

Warsztat powstał w odpowiedzi na te wyzwania.

Uczestnicy warsztatu ilustrowanego praktycznymi wskazówkami z rynku polskiego jak i międzynarodowego będą mieli okazję:

  • Dowiedzieć się dlaczego warto budować markę pracodawcy, jakie korzyści osiągają firmy o wyróżniającej się marce pracodawcy,
  • Jak opracować strategię employer brandingową (metoda MASTER - 6 kroków do sukcesu),
  • Jak ocenić podejmowane działania employer brandingowe w kontekście rynku pracy i co ewentualnie zmienić.

Prowadząca warsztat:

Julita Dąbrowska, Kalitero PR

Obecnie na polskim rynku pracy funkcjonuje 5 znacząco różniących się od siebie pokoleń: Baby Boomers a także pokolenia X, Y, C oraz Z. Każde z tych pokoleń prezentuje inne podejście do pracy, inny poziom zaangażowania oraz lojalności. Najważniejsza różnica pomiędzy tymi pokoleniami, która ma duży wpływ na efektywność programów rekrutacyjnych, retencyjnych oraz budowania zaangażowania, dotyczy oczekiwań każdego z tych pokoleń w stosunku do pracodawcy.

W dzisiejszych czasach, jedna standardowa oferta pracodawcy (tzw. Employee Value Proposition) nie wystarczy, aby przyciągnąć i zatrzymać w firmie kapitał ludzki potrzebny do realizacji celów strategicznych. Dodatkowo trendy demograficzne w Europie oraz Polsce wskazują jednoznacznie, że w ciągu najbliższych kilku lat, zapewnienie zasobów ludzkich będzie jednym z najważniejszych wyzwać, z którymi zmierzą się działy personalne.

Nasz warsztat powstał w odpowiedzi na te wyzwania.

Uczestnicy warsztatu, opartego na praktycznych ćwiczeniach oraz studiach przypadku, będą mieli okazję:

  • Dowiedzieć się, jakie cechy charakterystyczne oraz oczekiwania w stosunku do pracodawcy prezentuje każde z pięciu pokoleń obecnych na polskim rynku pracy,
  • W jaki sposób skutecznie różnicować ofertę pracodawcy w celu zapewnienia firmie odpowiednich zasobów ludzkich,
  • Jak budować zaangażowanie oraz odpowiednie środowisko pracy dostosowane do każdego z tych pokoleń.

Trenerzy:

Małgorzata Zachorowska, Dyrektor Zarządzająca Zachorowska & Partners

Jagoda JurekKonsultantka, Zachorowska & Partners

Pozyskanie i utrzymanie talentów to wyzwanie dla każdego managera HR, bo przecież sprawność realizacji strategii biznesowej zależy od tego na ile dana organizacja ma umiejętność identyfikowania, pozyskiwania i utrzymania kluczowych talentów. Co więcej, utrzymanie kluczowych talentów coraz częściej nie wystarcza - potrzebna jest jeszcze integracja kluczowych pracowników z pozostałymi członkami zespołu oraz zapewnienie wymiany wiedzy i umiejętności. Utworzenie w organizacji takiego środowiska zapewnia, że firma funkcjonuje jak jeden organizm, a wymiana pokoleń zachodzi w sposób naturalny.

Warsztat będzie składał się z krótkiego wstępu teoretycznego oraz części praktycznej.

Przedstawimy w jaki sposób metodyka Predictive Index wspiera:

  • dobór właściwych pracowników do odpowiednich ról,
  • kształtowanie ścieżek rozwoju w sposób odpowiadający na indywidualne potrzeby,
  • a następnie przećwiczymy podejmowanie trafnych decyzji o wyborze między wewnętrznymi a zewnętrznymi talentami z wykorzystaniem praktycznego modelu decyzyjnego.

    Prowadząca warsztat:

    Karolina Niesiobędzka-Rogatko - Interim Manager, Konsultant PI

* Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.

** W trakcie wydarzenia realizowane będą 2 najczęściej wskazane przez uczestników tematy