Celem tegorocznej III Konferencji z cyklu "Lato HR", podobnie jak w roku ubiegłym, jest podnoszenie kwalifikacji kadr menedżerskich z zakresu wiedzy HR, dzielenie się doświadczeniami, prezentowanie nowych trendów, narzędzi i rozwiązań dla branży HR. Wartość szczególną spotkania stanowią prelekcje omawiające konkretne studia przypadków zrealizowanych projektów w obszarach ZZL. Swoimi doświadczeniami podzielą się praktycy biznesu, na co dzień realizujący projekty z zakresu human resources management.
Posiada wieloletnie doświadczenie w branży IT, ze szczególnym uwzględnieniem nowych technologii.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w kluczowych firmach IT - Oracle Polska Sp. z o.o., gdzie odpowiadał m.in. za zbudowanie działu aplikacji biznesowych i wprowadzanie produktów aplikacyjnych na rynek. Kierował również działem wdrożeń. W 2002 r. rozpoczął pracę w McKinsey and Company Polska Sp. z o.o. Jako Młodszy Partner w Business Technology Office realizował obsługę klientów z sektora telekomunikacyjnego oraz high-tech na rynku europejskim. W latach 2010 – 2012 - Prezes Zarządu w spółce Sygnity SA, gdzie m.in. zrestrukturyzował firmę i ustabilizował jej wyniki finansowe.
Andrzej jest absolwentem Wydziału Chemii oraz Studium Zarządzania i Biznesu na Uniwersytecie Jagiellońskim. Karierę zawodową rozpoczął jako Przedstawiciel Handlowy w firmie Mars/Masterfoods w 1995 roku. Po roku został promowany na menedżera swojego pierwszego zespołu sprzedażowego. Następnie zarządzał działem szkoleń sprzedaży, a w kolejnym kroku objął obowiązki Dyrektora Regionalnego i był odpowiedzialny za sprzedaż na terytorium 1/3 kraju. Na stanowisku Sales Operations Manager koordynował wszystkimi operacjami wspierającymi dział sprzedaży. Pracę w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi podjął w 2003 roku jako Business Partner dla obszaru Supply, a następnie awansował na stanowisko Resourcing and Talent Development Manager. W tej roli tworzył strategię rekrutacji i rozwoju budując Employer Branding, Programy Graduackie, sukcesję oraz programy rozwoju kompetencji w Polsce oraz regionie CEE. Przed dołączeniem do polskiego zespołu Microsoft, Andrzej pełnił funckję Dyrektora HR na Polskę i Europę Centralną w firmie Diageo, gdzie był odpowiedzialny za strategię dotyczącą zasobów ludzkich i jej wdrażanie.
W Microsoft poza realizacją strategii HR i zarządzaniem zespołem Andrzej koordynuje szkolenia rozwoju kluczowych kompetencji na poziomie CEE. Jest głęboko przekonany iż ludzie są dziś główną wartością firmy i przewagą konkurencyjną. Microsoft w Polsce był w ostatnich czterech latach uznawany jako Great Place to Work i dwukrotnie wygrał w rankingu firm zatrudniających do 500 osób. Pasją Andrzeja jest tenis, narty i piłka nożna.
Partner Zarządzający w firmie Inwenta Sp. z o. o., współzałożyciel Stowarzyszenia Interim Managers (SIM), coach ICC oraz coach LMI. Od 1999 roku związana jest z branżą doradztwa personalnego. Swoje doświadczenia w tym obszarze budowała pracując zarówno w firmach polskich i zagranicznych. Dzięki pracy w TMP World Wide miała okazje poznać i zastosować najnowocześniejszą wiedzę i praktykę z zakresu HR. W 2004 roku została współzałożycielem firmy doradztwa personalnego Inwenta, w której pełni rolę Partnera Zarządzającego. Beata posiada praktyczną wiedzę z zakresu zarządzania oraz z obszaru HR. Przygotowuje i prowadzi projekty diagnozy i oceny potencjału pracowników i kandydatów do pracy metodą Assessment i Development Centre. Angażuje się w projekty ocen pracowniczych, oceny 360°, prowadzi szkolenia i warsztaty metodą coachingową dla kadr kierowniczych. Beata posiada bogate doświadczenia w realizacji projektów rekrutacyjnych dla wielu firm polskich i międzynarodowych. Od 2007 roku realizuje coachingi metodą ICC, a w 2009 roku poznała metodykę pracy LMI. Na co dzień zarządza kilkunastoosobowym zespołem konsultantów. Od 2004 roku aktywnie działa na rzecz rozwoju polskiego rynku rekrutacyjnego w obszarze interim management.
Luis has a Bachelor's degree in Industrial Psychology and Masters degree in Occupational Health and Ergonomics. He started off his career in retail sales then switched to Human Resources management first on recruitment for Industrial and Finance Groups in Spain followed by a role as Human Capital consultant for Mercer. He then joined IBM and over the last 13 years has held a variety of HR leading roles with different international geography scopes including subsets of European countries, corporate HR Program Management for a world-wide spectrum and more recently specialized in emerging markets for Central Eastern Europe and Middle East and Africa.
Over the last 13 years Luis has been a core active agent of IBM HR transformation and has been directly involved in the set-up, development and maintenance of HR efficiency major projects with an emphasis on extended HR networks, HR world-wide delivery excellence and major HR technology infraestructure platform design and deployment. Luis is a passionate believer of the potential of Human Resources as a genuine global function bringing sustainable competitive advantage to organizations.
In November 2013 Luis joined the IBM Smarter Workforce team, with a mission toward business and conceptual development taking the lead over the Central Eastern Europe network. Original from Madrid, Spain, Luis relocated to Prague in 2011 with his family.
Entuzjastyczna liderka zmiany i rozwoju oraz propagatorka wykorzystywania zdobyczy psychologii w zarządzaniu i biznesie. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w służbie biznesu to TO co ją fascynuje.
Aktywna zawodowo od roku 1996. Z HR związana od 9 lat. Specjalizuje się w uruchamianiu struktur HR-owych w firmach, tworzeniu strategii personalnej i budżetów, prowadzeniu rekrutacji na kluczowych stanowiskach, doboru programów szkoleniowych, pozyskiwaniu środków unijnych na szkolenia. Posiada bogate doświadczenie w pracy w firmach z kapitałem zagranicznym i polskim, zarówno w kulturach korporacyjnych jak i rodzinnych (Intermarché, Wyborowa S.A., Edica S.A., aktualnie Bonduelle Polska S.A.).
Swą misję HR-ową widzi jako budowanie przewagi konkurencyjnej i wartości dodanej dla organizacji poprzez działania HR oraz wspieranie menedżerów w osiąganiu postawionych im celów. Dlatego oprócz bycia menedżerem często wciela się w rolę trenera, coacha, konsultanta i mentora.
Prywatnie: zajęta od 14 lat szczęśliwie żona i mama (córka Marcysia 8 lat i synek Szymon 6 lat). Fanka podróży bliskich i dalekich, aktywnego spędzania czasu z rodziną, filmów Almodovara. Prywatnie również pasjonatka swojej pracy.
Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów HR dla dużych, międzynarodowych firm z branży produkcyjnej, FMCG, Retail & Distribution. Dotychczas pełniąc rolę dyrektora personalnego pracowała m.in. dla: Kompanii Piwowarskiej i Saint Gobain Construction Products. Jest praktykiem w zakresie m.in.: tworzenia relacji pracowniczych, talent management oraz zarządzaniu wydajnością pracy.
Agata Kaczmarska jest ekspertem w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, posiadającym wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów dla polskich i międzynarodowych organizacji z zakresu strategii HR, w tym wdrażania zmian, reorganizacji działów HR, rozwoju pracowników o wysokim potencjale oraz transformacji przywództwa na najwyższych szczeblach organizacji. W Dentsu Media Network Polska pracuje od października 2011 roku. Jako HR Dyrektor grupy odpowiada za całokształt procesów zarządzania zasobami ludzkimi oraz wsparcie strategiczne w rozwoju organizacji. Z branżą HR jest związana od 12 lat. W latach 2008 – 2011 pracowała jako Consulting Director w Hay Group, międzynarodowej firmie specjalizującej się w doradztwie personalnym. Odpowiadała między innymi za współpracę z czołowymi klientami firmy, wspierając ich w procesach zarządzania zmianami i rozwoju organizacji. Wcześniej, przez trzy lata, jako Supervisor w Cap Gemini Ernst & Young zajmowała się obszarem HR oraz projektami w ramach rozwoju strategii i restrukturyzacji. Karierę zawodową rozpoczynała w działach HR w firmach z branży motoryzacyjnej (Ford Poland), retail (ZIBI) oraz mediowej (TVP S.A.) i badawczej (Millward Brown SMG/KRC). Dodatkowo prowadzi zajęcia z obszaru dobrych praktyk w biznesie na wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i w ramach projektów edukacyjnych realizowanych w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Radca prawny, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego; członek American Bar Association oraz European Employment Lawyers Association.
W 2012 roku uzyskał stopień doktora nauk prawnych. Napisał pracę doktorską pt. "Miejsce pracy jako istotny element umowy o pracę", która została wyróżniona w konkursie na najlepsze prace magisterskie i doktorskie w dziedzinie prawa pracy i polityki społecznej pod patronatem Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Od 2013 asystent oraz wykładowca w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Były współpracownik Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. W swoim dorobku posiada liczne publikacje z zakresu prawa pracy, m.in. monografię oraz wzory pism.
Wieloletni praktyk i specjalista z zakresu prawa pracy. Posiada bogate doświadczenie w zakresie prowadzenia spraw sądowych z tegoż zakresu. Ze strony Kancelarii odpowiedzialny za stałą obsługę w zakresie prawa pracy m.in. takich podmiotów jak: TESCO Polska, IKEA Polska, UNILEVER Polska, PFIZER Polska, DHL Polska, SANOFI-AVENTIS Polska.
Daniel Książek jest osobistym doradcą do spraw prawnych Członków Zarządów, Dyrektorów Zarządzających/Personalnych największych pracodawców działających na terenie Polski. Ponadto jest konsultantem organizacji pracodawców oraz związków zawodowych działających na terenie Polski. Jest również członkiem Rad Nadzorczych spółek kapitałowych obecnych na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Wymieniany w rankingach Legal 500 EMEA, Chambers and Partners oraz w The International Who's Who of Management Labour and Employment Lawyers.
Przewodniczący Rady ds. Certyfikacji w Instytucie Techniki Budowlanej;
Wiceprezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Producentów Zabezpieczeń P-poż. i Sprzętu Ratowniczego;
Biegły Sądowy w dziedzinie Ochrony Pożarowej;
Wiceprzewodniczący grupy GS-1 w Zakładzie Aprobat Technicznych ITB;
Członek Komisji Komitetów Technicznych nr 169 i 180;
Posiadacz wielu patentów ( w tym europejskiego) i licznych wzorów użytkowych;
Założyciel firmy Unima;
Specjalizuje się w zarządzaniu operacyjnym sprzedażą i w budowaniu efektywności procesów back-office. Posiada 12- letnie doświadczenie zawodowe. Z powodzeniem wdrażała nowe kanały sprzedaży i reorganizowała procesy wsparcia sprzedaży w branży finansowej.
Jestem certyfikowanym black-beltem Six Sigma.
Jako Interim Manager specjalizuje się w projektach związanych ze sprzedażą (wdrażanie nowych kanałów sprzedaży; organizacja wsparcia sprzedaży), a także efektywnością procesów i zespołów; zarządzaniu projektami, wdrażaniu strategii i projektach z zakresu świadomego wsparcia rozwoju kultury organizacyjnej.
Grzegorz has a Masters degree in Business Management and International Business. He started off his career as a Compensation Analyst at HRK Partners and then progressed to a Compensation Analytics Team Manager role in the same company which at that time became an alliance partner of Towers Perrin in Poland. He then was a Total Rewards Leader for multiple countries in CEE at HP and Rewards and Recogntion Manager at PwC. In 2011 Grzegorz joined IBM to lead Compensation and Recognition function to support geographical expansion strategy of the company in Central and Eastern Europe and Middle East and Africa.
Over the last 11 years Grzegorz has led a great variety of complex compensation and benefit projects internally and externally in multiple industries and business environments. HR analytics, optimization and efficiency was always in the very heart of all these initiatives. He is a dedicate advocate of people / talent being the essential asset in any business success.
As of December 2013 Grzegorz is in charge of IBM Compensation and Recognition programs for Middle East and Africa. He is accountable for design of region wide / MEA specific programs, managing IBM global programs in the region as well as compensation analytics.
He is based in Warsaw, Poland.
Marcelina Pytlarczyk jest Ekspertem ds. Odpowiedzialności Społecznej Biznesu w zespole Komunikacji Korporacyjnej i CSR w Orange Polska. Swoją karierę zawodową w Orange rozpoczęła w 2008 roku. Jako ekspert odpowiada za kluczowe projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu m.in. strategię społecznej odpowiedzialności firmy, koordynuje działania związane z zarządzaniem różnorodnością oraz accessibility strony internetowej dla osób starszych i niepełnosprawnych. Współpracuje z licznymi organizacjami pozarządowymi, aktywnie uczestniczy w dyskusji dotyczącej doceniania różnorodności i włączania jej do strategii biznesowej firm. Jest członkinią Rady Różnorodności powołanej przez Konfederację Lewiatan oraz Programu Karty Różnorodności koordynowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Stypendystka Vital Voices Poland oraz członkini "VV Poland Leadership & Mentoring Network".
Absolwentka Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie gdzie w 2009 roku ukończyła studia na wydziale psychologii (specjalizacja psychologia zdrowia i psychoterapia). Jest również absolwentką Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie gdzie ukończyła studia podyplomowe "CSR - strategia społecznej odpowiedzialności biznesu".
Sławek jest absolwentem Wydziału Prawa na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Karierę zawodową rozpoczął jako Inspektor Pracy w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Warszawie w 2002 roku. Po 5 latach rozpoczął pracę po stronie biznesu w spółce LOT CATERING jako doradca zarządu ds. prawa pracy i BHP, gdzie był odpowiedzialny za współpracę z zakładowymi organizacjami związkowymi oraz kierowanie komórką BHP. Od 2008 r. swoją karierę związał z Sanofi-Aventis na stanowisku specjalisty ds. relacji pracowniczych. Na tym stanowisku realizował projekty korporacyjne DIVERSIY i DISABILTY. Z powodzeniem zrealizował projekt wyborów do rady pracowniczej realizowany online z zachowaniem poufności i tajności wyborów. Od 2011 r. związany z DOZ S.A. początkowo na stanowisku kierownika ds. personalnych, na którym koordynował pracę działu grafików odpowiedzialnego planowanie i rozliczanie czasu pracy ponad 650 aptek. W 2011 r. wdrożył w organizacji elektroniczny system ewidencji i rozliczania czasu pracy dla 3000 pracowników. Następnie w 2012 roku został awansowany na stanowisko dyrektora HR. W tej roli stworzył strategię rekrutacji i rozwoju budując Employer Branding oraz programy rozwoju kompetencji dla najlepszych kierowników aptek. Pasją Sławka jest lotnictwo i sporty motorowe.
W Dentsu Aegis Network Michał jest ekspertem w obszarze kapitału ludzkiego; skupiając się na obszarze fuzji i integracji przedsiębiorstw, efektywności pracowników i wynagradzania. Pełni również rolę HR Business Partnera dla organizacji Isobar Hypermedia w Polsce.
Pasjonuje go przede wszystkim tworzenie, zmiana i implementacja systemowych rozwiązań w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim organizacji; spójnych z modelem biznesowym, strategią oraz kulturą. W latach 2007-2012 współpracując z HayGroup Polska był odpowiedzialny za rozwój obszaru diagnostyki organizacyjnej oraz oferty dla Klientów z sektorów Farmacji, FMCG i Handlu Detalicznego. Wcześniej związany z Mercer Polska i Medical Data Management.
Ukończył Studia Socjologię na Wydziale Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania UW, Akademii Leona Koźmińskiego i Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
Praktyk wieloletnim doświadczeniem w projektowaniu rozwiązań biznesowych z zakresu HR, zdobywanym w największych firmach konsultingowych: Ernst & Young, Capgemini, PwC (PricewaterhouseCoopers).
Absolwentka Psychologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, ze specjalizacją w zakresie psychologii pracy a także podyplomowych studiów menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Katedrze Zarządzania i studiów podyplomowych z zakresu prawa pracy na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Certyfikowany Coach ICC, doświadczony Project Manager PRINCE2, ekspert w zakresie narzędzi oceny i rozwoju potencjału, m.in.: SHL, Extended DISC, Master Management MPA/MCA, Insights Discovery.
Doświadczony wykładowca konferencji branżowych i studiów podyplomowych, autor wielu publikacji z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
Dr Stanisław Wojnicki prowadzi firmę doradczą SW Mentoring działającą w obszarze zarządzania kadrami i organizacją. Jako konsultant i interim manager pomaga w opracowywaniu i wdrażaniu nowych procesów i struktur organizacyjnych, restrukturyzacjach, aspektach kadrowych i zarządczych fuzji i przejęć a także działa jako coach kadry kierowniczej i mentor. Poprzednio przez 20 lat piastował kierownicze funkcje ZZL w Polsce (Procter & Gamble, RJR Tobacco, Citibank Handlowy, grupa Kredyt Banku i Warty) oraz za granicą (Citigroup, National Bank of Kuwait). Był współzałożycielem i pierwszym prezesem Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami (1994-2000). Członek Stowarzyszenia Interim Managerów oraz Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu.
Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu Działami Personalnymi na poziomie kraju i regionu, miedzy innymi w takich firmach, jak: Levi Strauss Polska, PepsiCo Restaurants Europa Środkowowschodnia, Tesco Europa Środkowowschodnia, Shell Europa, AC Nielsen Europa, Kompania Piwowarska Polska.
W ramach tych stanowisk, Małgorzata Zachorowska zajmowała się tworzeniem i wdrażaniem strategii zarządzania kapitałem ludzkim, wdrażaniem zmian organizacyjnych, budowaniem zaangażowania oraz efektywnej strategii zapewnienia zasobów ludzkich.
Od czerwca 2012 roku, Małgorzata Zachorowska jest członkiem Rady Ekspertów THINK TANK. Od czerwca 2011 roku prowadzi zajęcia na kierunkach MBA w Akademii Leona Koźmińskiego.
Konsultant i strateg komunikacji biznesowej, właścicielka firmy Kalitero PR. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w marketingu, Public Relations, komunikacji wewnętrznej. Opracowywała i wdrażała strategie i plany komunikacji na rzecz wielu firm i marek handlowych m.in. z sektora dóbr szybko zbywalnych, finansów, farmacji, produktów dla dzieci. Współpracowała również z wybranymi organizacjami pozarządowymi. Przez 2,5 roku doradzała jako ekspert Public Relations / rzecznik prasowy jednej z centralnych instytucji administracji państwowej. Od 2001 roku prowadzi również szkolenia i kursy. Od lutego 2011 roku jest wykładowcą akademickim i prowadzi zajęcia na temat "Ewaluacja Public Relations" oraz "Employer Branding". Od 2011 roku organizuje coroczne Forum Employer Branding. Jest autorką artykułów i publikacji branżowych publikowanych na łamach wiodących periodyków m.in.: Brief, Marketing w praktyce, Personel Plus, Personel & Zarządzanie. Prowadzi 3 blogi tematyczne, na których dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego (kierunek Zarządzanie i Doradztwo Gospodarcze oraz Stosunki Międzynarodowe). Praktykę zawodową zdobyła pracując na różnych stanowiskach między innymi w Grupa Eskadra, Laboratorium Arkanów Biznesu oraz Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego.
Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu Działami Personalnymi na poziomie kraju i regionu, miedzy innymi w takich firmach, jak: Levi Strauss Polska, PepsiCo Restaurants Europa Środkowowschodnia, Tesco Europa Środkowowschodnia, Shell Europa, AC Nielsen Europa, Kompania Piwowarska Polska.
W ramach tych stanowisk, Małgorzata Zachorowska zajmowała się tworzeniem i wdrażaniem strategii zarządzania kapitałem ludzkim, wdrażaniem zmian organizacyjnych, budowaniem zaangażowania oraz efektywnej strategii zapewnienia zasobów ludzkich.
Od czerwca 2012 roku, Małgorzata Zachorowska jest członkiem Rady Ekspertów THINK TANK. Od czerwca 2011 roku prowadzi zajęcia na kierunkach MBA w Akademii Leona Koźmińskiego.